Sunday, April 5, 2009

..:: Manjakan Diri ::..


Aku dh pun buat appointment ngan sorg akak tu name die Ani, korg tau aku g mana...hah! Aku g manjakan diri la...Pegi SPA! Bkn SPA Q tau...itu mmg aku xmmpu la beb, aku bukan golongan atasan, nk jugak mnjakan diri...tp xnak la ngan modal yg byk. Sbnrnya ade cara die, kite leh wat sdr, tp dah nama pun org Melayu, semuanya malas, sumenye manja...cm aku la! Huhu...kekdg ape slhnye aku spend duit skit manjakan diri...lagi pulak dh dekat nk menjelang hari bersejerah aku ni, xsalah rasanya...itu pun atas nasihat kwn2 'bagus' aku (bkn kwn baik...yet word 'kwn baik' not suitable 4 me anymore!). Ats nasihat kwn bagus aku iaitu Kak Ujie yg dh beranak 3 itu, aku pn folow die g umah ibu (kakak tea lady kami kt opis) utk mngurut...Aku? ohh...tidak...aku takut sakit pulak bdn aku nnt,aku x urut bdn, aku just lepak umah ibu tgk tv kt ruangan ats, lepak dh mcm umah sdr lak aku wat...main ngan aiman,ank ibu yg bgso...smbil tu tgk tanaman ibu kt luar umah...pndai abg orkid (suami ibu) berjasa pada tanah...sebijik cm abah aku! aku mmg suka org yg pndai berjasa pada tanah ni...

Berbalik pada cite Manjakan Diri
ni...aku dapat la tgk Kak Ani ( org yg 'kerja'kan kami) buat facial kt kak ujie, cara die urut muka kak ujie, bahan2 yg die guna (kebanyakannya Mustika Ratu) die ni aku tgk bagus jgk bile bercerita, die tau halal haram produk, mana yg bagus, mana yg xbagus, mana yg ade sijil KKM, mana yg xde...pastu die cite lg teknik yg betul nk urut muka...mcm2 lg la smpikan kak ujie tertido la...best betol aku tgk die urut muka kak ujie,teringin lak aku nk buat jgk,tp aku takut nk start wat facial sbb muka aku ni sensetive amat seh...lain la kak ujie muka licin! Tp xpe, aku dh tau ape yg patut aku amik tau...pastu masa aku tgk kak ani vacum muka kak ujie,cm syok lak aku tgk...buat facial saje makan masa 1jam lebih...hamboi...jenuh aku menunggu kak ujie ni...Hehe,tp aku xwat jugak vacum tu! takut nnt ilang lak idung aku yg tggi ni...adoii!!

So, aku watpe g SPA tu...xkan teman kak ujie je kot...Haa,memandangkan kulit bdn aku yg xbape nk putih ni...putih pn kt certain tmpt aje...aku amik kesempatan yg ade diskaun dr kak ani utk amik pakej Mandi Susu...yummuy...huhu!! Syarat utama nk Mandi Susu xleh minum air tu sbb nnt korg akan rasa pahit-pahit-masin!!! Huhu...Tp sebelom tu...aku kene di Sauna kan dulu...wahh!!! begitu byk lemak ke nk Sauna cik Opah oiiii...

~ Ni la rempah Saunatu...beli kt kg teman plak tu,kuala kangsar~

~ Aku yg sedang menahan kepanasan...mmg xtahan beb!~


~Heleh! kak ujie pn xtahan gak tu...tp lebih 10min jgk la die berSauna ni~


Korg sume klu ade yg dh penah pegi sauna & korg boleh teruskan aktiviti tersebut, disini aku nk ucapkan tahniah sbb berjaya...bkn cm aku yg xsmpi 5saat pn dh keluar,panas seh...ngak boleh tahan deh! Sepatutnya min kene dok dlm ni 10min, tp aku cm xleh nk dok lame sbb kepanasan tu mencengkam2 aku...adoiii!! setakat nk amik pic aje bole ler...

Lepas tu aku Mandi Susu...bestnya xleh kate ngan mulut sbb rasa cm puteri...
~Aku bakal masuk dlm tab kayu ni...hehe~

~Gini la suasana tmpt aku Manjakan Diri simple...but nice!~


~Kak Ani ngah nak membacuh air susu yg bakal aku rendamkan...mula2 letak Air Soya tau, die wat sdr je ni~

~Pastu die letak susu jenama di bwh ini!~


Air ni bau die wangi aje...korg tau sbb ape...sbb kak ani letak assorted bnga dlm tab ni...siap ade air mawar lg tu!

~Dlm byk2 bnga...aku suke bnga daisy~

~Jenama mustika ratu~

Bile dh tau cm teringin nk wat sdr...tp xde tab mndi la plak...syaratnye msti berendam...klu xde sgt,sg gabai tu aku curah susu ngan soya! huhu...

No comments:

Related Posts with Thumbnails