Sunday, April 19, 2009

..:: Beza ::..

Aku baru je balik dari umah knda aku ptg td, siap picnic lg tu ngan ahli keluarga die, pnya la lame dh aku xjmpa diaorang...rasa cm masing2 dh pelik aku tengok...yang angah dh kurus melidi, yang along dh berisi, same la ngan ejol...nampak die dh berisi.Abah pn dh susut skit, mak plak maintain aje...knda aku pn dh susut (uiks...amik ati ke ni...?) mmg nmpk die pn dh susut skit, pastu nmpk cm makin pndek lak...heran aku dibuatnye, bile kurus ni pakej jadi pendek skali ke...aku pegi sane sbb nk pg fitting baju pengantin yg belah laki, disampin tu leh la teman knda aku pg order kemah utk bolan 8 ni...bkn nk beso2 pn...setakat org yg dtg xkene ujan panas cukup la..bkn nk jmpt ramai,sekadar niat memberitahu seisi kampung yg anak lelaki ke-3 En Subari Sujak dh beristeri...Insyallah, jika diizin Allah, hari yg dimksudkan tu akan tiba...hati aku berdebar bercampur celaru ni...celaru sbb class aku dh nk start awl bln 7 ni...ADEHHHH!! tolong la aku, aku msti siapkan persiapan perkahwinan aku ni klu boleh sblm bln 7,klu x...habis la aku.
Lepas je aku blk,aku set nk mkn ikan goreng ngan cencalok mlm ni...hmboi hai...sedapnye! ape lg, aku pg la kedai terdekat beli ikan...naik je ats umah aku trus masak nasi, air basuhan beras td aku wat rendam ikan yg aku basuh, petua org tua utk ilang hanyir ikan...gitu la kite yg muda xsalah klu ikut, klu aku xrendamkan ikan pn air beras tu aku leh wat basuh muka jugak...kekadang aku buat, kekadang aku xbuat...yela sejak menjelang hari bersejarah ni, aku dh terlalu obses nk jg bdn ni, hari tu aku wat mandi susu kt luar, baru2 ni kt opis ade sorg opis mate aku yg suggest wat lulur sendiri guna beras hancur + pes asam jawa, sental kt seluruh bdn, perrrgghhhh...hasilnye kulit aku begitu lembut bak sutera gitu! aku rasa klu guna lotion pn xkan selembut ini, walaupun aku dh mndi berjam2 lamenye,perBEZAan die mmg ketara, aku pikirkan perBEZAan die mgkin amik masa jgka pjg...yela ade jgk org yg obses nk kurus la, nk cntik kulit muka la...sume nk perBEZAan dlm jgka masa pendek...xdpt la beb, usaha tgga kejayaan, dimana ade kemahuan disitu ade jln...jgn pulak hangat2 tahi ayam...(serious beb aku xtau tahi ayam tu hangat rupenye) uhuk!
Bile dah sekali buat tu, nak buat bebyk kali la plak, nasib baik aku tumbuk beras tu ade lebih
byk...senang la aku nk melulur, alahai...bahagia rasa bile bdn rs lembut cm sutera ni, hehe...lepas aku sibuk mengosok baju keje tetb aku dapat panggilan telefon dari seorang sahabat bagus yg lame dh aku xdengar khabar berita die, aku cm xcaye je die kol aku...sbb die ni la kaki kutuk aku masa Form 6 dulu ngan panggilan 'tak senang' aku cm teruja sgt2 sbb die ni dh lame menghilang, hp pn die off, mmg sebelum die off kn hp setahun dulu (almost 2years actually) sbb info pasal die akan g training Inps. polis kt PULAPOL, alahai...lg aku xcaye bdk jahat cm die tu leh jadi Inps. polis sekarang...
K-ry : Hello there, dok watpe maghrib2 jawap telefon ni...xsolat ke weh...ke hang 'P'
Aku : Weh, sedap mulot hang je noo...aku cm kenal je sape ni (wah...dh tukaq slang aku ni,sbb aku tau sape on9 ni, klu aku xtukaq slang nahas aku kene kutukkk...aku kn penah dok parit buntaq 11tahun, budak ni aku cm sora dia, mmg kaki kutuk aku masa sekolah form 6 dulu)
K-ry : Habaq kt aku, sapa yg dok panggil hang 'Tak Senang' masa kt sekolah dulu?
Aku : (Jerit...keterujaan) Hang leh ingat lagi noo no phone aku ni...!!!!!!!!!
K-ry : Aku sorg ja yg leh ingat no hang,no phone hang kn simple ja...01x-55xxxxx, kn lebih kurang no phone aku ja...
Aku : (alahai jgn la die tnya no phone die bape...sumpah aku xhengat) ang kt PULAPOL ka? Ni no phone sapa lak? Asik tukaq no, pastu dok perabis duit beli phone mahai2...huh
K-ry : Takdak la...aku mmg pakai no lama, ni saja aku pakai no baru lain, ada lagi ja no lama...
Aku : Yaka, hang sihat ka beb? Lama dah xtau cita pasai hang...klu balik KL, bgtau aku, leh dating...wah gitu!
K-ry : Aku dok ada kt Penang ni, Aku praktikal, nnt aku blk aku roger la hang...
Aku : Weh, k-rul pe cite? aku dengaq die dh bertunang?
K-ry: Hamboi hang...ingat hang lg kt dia no...ada kawan la,lom nk btunang lg pn. Bercinta byk thn dh ehhh...hang bila nk kawen ni?
Aku : Aku ka? Bila hang nk mai minang aku...(alamak...aku silap cakap ke? sedar la Zima oiii...ko tu dh bertunag, nk kawen xlame lg pulak tu)
K-ry : Hang xsah la tggu aku...aku lmbat lagi la...pakat hangpa yg kawen dulu, nnt mai umah aku pulak..
Aku : Hehehe...ok la tu, kumpul duit bebyk k...Klu blk kol aku k
K-ry : Ok...aku nk solat ni, hang jgn lupa solat pulak, kita dh makin tua, benda aku dok kutuk2 hang lupa la...aku usaha jadi baik smpi lagu ni...hehe jaga diri naa
Aku : Ok bos, hang pn sama jg diri bebaik ok...
Serious aku dh lupa pasal budak ni,sungguh die mengingatkan aku zaman2 sekolah...in between of our cit cat td ade gak terselit soklan2 kwn2 yg lain, Matun (pregnant almost 8months), Baity (anak 2, tp miscarriage 1), Ana (yg lost contact, last news pasal die, die buang baby...nauzubillah,buatan binatang mana tah), Mat Jem (budak laki ni kroni K-ry yg tukang dail no fon aku dulu utk K-ry ngan K-rul & the gang dulu)...alahai, mmg mengimbas masa sekolah dulu, klu aku jmpa depa ni,sah aku xleh berenti bercakap...ade aje cite nk cite, mklum la aku ni antara yg famous gak dulu...Kroni K-ry ni dulu antara yg pntang tgk ppuan cntik skit...uiks,cntik ke aku, may be kot klu x,xkan depa sanggup kacau phone umah aku almost every nite? bapak aku cakap phone umah aku tu mcm opis dh...berbunyi aje...bapak aku sporting abis dulu...ayat die "anak nk berkawan, ape salahnye" kakak aku dulu verythe low profile, aku je yg gitunye...alahai, share the moment masa sekolah dulu mmg byk, bile ingat balik mmg sonok sgt. Aku dh ade gap ngan diaorg sbb idup aku dr kecik berpindah-randah...aku ade kwn masa sekolah tadika& darjah satu, dah kawin pn...ms drjah 2 - 6 (lipis)semua kwn2 aku tu ade yg aku still contact, sekolah menengah kt raja lope, lagi ramai!yg dh kawin lg la ramai, smpi kwn2 kakak aku pn aku kenal, sekolah form 6...ramai kwn2 aku, tak termasuk study diploma ngan ongoing bachelor skrg ni...hurm, klu ade reunion ni mmg aku ssh nk komit...
PS : May be mggu depan aku nk jmpa kwn sekolah aku masa sekolah kt lipis dulu, this one almost 15thn aku dh xjmpe die...Most probably die dh pegawai kerajaan sekarang...

2 comments:

Cik Cookie said...

Dah dekat 8tahun ngn ko byk gak yg aku masih xtau.hmmmm....really sorry klu ada yg terkecik hati.bkn melayu mudah lupa tapi aku yg mudah lupa.

onenoxee said...

may be...

Related Posts with Thumbnails