Sunday, March 29, 2009

My kelisa 1st anniversary...!!



~ Ni la pertama kali bergambar ngan kete sdr~


Hari ini adalah 1st anniversary kereta kelisa aku, walaupun dah 7thn usia kereta ni mengikut keluaran pertama die pada thn 2002,tp pada aku kereta ni adalah thn pertama ngan aku. Mmg pyh nk dpt sebiji kete,bkn sbb ape sbb dulu aku xmmpu lg nk byr bulanan die..maklum la belom ade keje tetap lg kn, skrg bole la...lgpun aku amik kete ni pn sbb aku nk smbung belajar.Sbb nak berulang ke Shah Alam tu snang. Ramai yg suggest beli moto je...pada pandangan korg,ade ke elok org ppuan cm aku bwk moto memalam ulang-alik ke Shah Alam tu? Xpatut betol...ape la org yg bg idea tu,otak singkat...huhu. Target aku cuma nk beli kancil aje, tapi abah aku xsetuju...bab2 kete aku kene mnta nasihat die,die lebih bpengalaman, lgpun die beli kete sume 2nd hand aje. Ok la,rosak tu mmg la rosak, ape benda yg xrosak dlm dunia ni. Sume benda xsempurna kn,bile kite dh tau brg yg kite nk beli tu risk die tggi...kene la kite bersedia.Betol x kwn2? hehe...



~Mlm hari setelah ptg tu aku dpt kete...sukenye xtau nk ckp la,amik pic ni pn nk bg MMS kt org yg tsayang...sape lg klu bkn Kanda aku!~

Sejak adenye kete ni aku dh jarang sgt naik public transport, skrg mmg aku teringat2 naik public transport kt KL ni, sume aku dh penah naik...LRT,STAR, Komuter, ERL, Monorel, Bas Metro, Bas RapidKL, Mini Bus, teksi, bas ekspress...mcm2 lg public transport yg penah aku naik kt KL ni. Paling aku takut masa aku naik Bas Metro yang aku kene tggu kt Dataran Maybank tu. Dh la waktu mlm blk keje, takut sbb area tu ramai org asing, aku ni ppuan, riso jgk dok tggu bas kt situ. Tp alhamdulillah setakat ni aku bgga aku dpt lakukannye...cewah!


~Sehari selepas aku dpt kete...lap skit2,sayang la katakan...~


Dah 5thn aku ade lesen kete,tp br setahun aku mmpu nk pakai kete sdr,yela...masa amik lesen dulu together2 ngan kwn aku kt uitm dulu,every week pg Air Tawar, Perak sbb nk training bwk kete, training kete tu plak 1st skali sorg kene bwk kt jln raya yg besor tu...mau terkencing aku dibuatnye! Mmg zero knowledge psl kete,nak harap abah aku yg ajar,mmg xdpt la...die mmg xpcaya pd aku bwk kete. Aku dpt lesen kete mmg amik ms dlm 2thn jgk sbb aku pending setahun, lame sgt dh tu.Yela ms tu time study,duit pn xcukup,masa pn xde...wktu weekend sibuk nk blk kg aje,smpi uncle yg ajar aku kete tu pn naik fedup...smpi la sorg kwn aku yg together2 ngan aku dh dpt lesen kete die sbb die TAAT, huhu...pastu aku dok mikir,thn dpnnye aku dh last sem...aku mgkin xdtg sini dh...xkan semata2 nk dtg utk amik lesen,dh la jauh dr umah aku kt Tg. Piandang nun. So, aku nekad amik jgk lesen kete tu walaupun aku sorg2. Smpikan lesen L aku pn mati. Aku terpaksa amik ceramah sekali lg & kene byr lebih pulok...Huh! Aku gagahi jgk smpi aku dpt lesen kete tnpa P, sbb aku dh lepas P utk lesen moto. Gitu la cite nye...Bile dh ade lesen,aku cuba2 bwk kete abah aku,ape lg kene pekik la...abah aku xtau yg aku dh ade lesen.Huhu...walaupun dpt tau aku ade lesen, die ttp xbg bwk smpi la aku cuba bwk ngan die,br die yakin...



Sejak aku ade kete ni,byk jgk aku berabis...plg byk masa aku nk tukar tayar ngan sport rim kete ni, aku terpaksa tukar sport rim tu sbb rim yg sedia ada tu mmg dh byk problem...bengkok sane sini...asik kempis aje tyr aku,asik kene pam aje.Aku ni dh la glabah, igtkan tayar aku pancit! Bile dh tukar sport rim Myvi SE ni,br aku cm lega & yakin skit nk bwk sejauh mane pn...leganya mcm dh xkan ade rosak lg kete ni...hehe


Dan aku plg suke pasang cd ni dlm kete...sbb leh layan beb! Cd ni Kanda aku bg...memandangkan die mmg suke musik,so aku ni lyn aje la...
Aku bukan la seorang yg suke nk modified kete, aku lebih suke kete yg standard. Bagus jgk aku beli kete ni mmg standard. Owner die x modified pape pn kt kete ni, mmg aku puas hati betul.Tapi aku ade simpan cita2 nk tukar kaler kete ni wane itam...tapi ramai yg x setuju. Hmmm, xpela..klu ade budget lebih,aku akn buat jgk...Aku xkire!! hehe

No comments:

Related Posts with Thumbnails