Wednesday, April 29, 2009

Al-Fatihah...

27/4/2009 tepat jam 6.25pagi Allahyarhammah Hashimah binti Ibrahim, ibu kesayangan kepada 10 anak telah kembali ke rahmatullah. Sebagai umat sesama islam, marilah kite sama2 sedekahkan Al-Fatihah kepada beliau. Allahyarhammah adalah ibu pada sahabat aku Mohd Rizal bin Abd Rahman yang sakit tenat sejak 3 tahun yg lepas. Aku bersama 6 rakan opis yg lain pergi menjenguk keluarga arwah di Kg Jawa, Klang pada tengahari tu, walaupun xjmpe Rizal, kami sedih sgt sbb setiba kt situ, seorang dari anak saudara die menjerit…


" Nak nenekk…!!!! Nak nenek jugak…!!!! Hukhukhuk…!"




Aku kenal Rizal ni sejak aku start keje kt RHB ni, die mmg xpandai nk cerita kesedihan die, xsuka nk bercerita ttg hidup die, xpndai nk luahkan perasaan. Die mmg seorang yg happy good lucky, xpernah kata ‘TIDAK" pada kami yg selalu minta tlg die. Sape lg yg kami nk harapkan klu bkn die,die adalah satu2 lelaki dlm department kami, dulu klu ade pn xleh diharap. Die dh berkhidmat kt RHB ni lebih dari 6 tahun.
Masa mula2 aku masuk dulu, adalah aku segan ngan die, sbb die laki kn…aku ni ppuan. Lg pulak die ni tua 2 tahun dari aku, pemalu, jenis suke tersengih.



"Die mmg pemalu orgnye,tapi bile dh kenal…ko tau la die cane?"



Aku mcm mls nk kenal die mcmana, pehal lak aku nk kenal hegeh2 plak kn…xkose aku. Tapi bile dh lame2 tu baru la aku tau die ade sifat yg xsemua lelaki ada…klu setengah org yg kenal die msti ckp die ni LELAKI GATAL, sbb die suke meMANJAkan diri die klu die dh mula rapat ngan org tu.


Ngan die ni aku rasa aku yg tua dari die, manja sgt budaknye…Sbbnye die ade 5orang kakak. Menurut kakaknye, die adalah adik lelaki yg paling mnja dlm keluarga die, Al-maklum la die anak bongsu dlm keluarga die, ada 2org adik – beradik lelaki yg meninggal masa kecil. Apepun die tetap yg bongsu.


Aku post entry ni sbb aku rasa bersalah sgt ngan die sbb kami bergaduh awal mggu lepas. Hal kecik, hal keje tapi die kn jenis happy go lucky so die x amik port pn. Aku je yg hangin lebey2, tapi die dh bgtau kt Kak ujie, opis mate aku.



"Saya dah xberani nk gurau2 ngan zima dh kak, sy ngan die dh ok…dh tegur tapi dh xmacam dulu"



Aku paham, lgpun aku kene ade gap ngan die sekarang sbb status aku. Aku kene sedar die sape aku sape. Bkn mksud aku dulu xde had batasannya, tapi aku nk cuba biasakan keadaan itu smpi aku dh sepenuhnya jadi milik org nnt, walaupun aku tau kanda aku tu sporting orgnye. Wah! Org sporting pn ade perasaan beb. Weh,aku tau la batas aku….hehe



"Saya xnak orang lain Zima, sy nk mak saya je"



Sedih lak aku dengar bile aku tnya bile die nk cari awek…die terlalu baik, klu die EL (Emergencu Leave) @ MC (Medical Leave) kami semua dak opis dh tau die bg alasan tu sbb die nk g antar mak die check up, die beli kete semata2 sbb nk antar mak die g check-up, beli kete sejak 3tahun yg lepas & sejak dr itu mak die sakit.


Semoga ALLAH merahmati arwah…Amin.

No comments:

Related Posts with Thumbnails