Saturday, February 18, 2012

Azam 2010, tercapai...hanya 2011?? 2012 pula...


Assalamualaikum...(kepada yang sudi membaca sahaja)

Cerita pasal azam lg kan...padahal dah masuk bulan ke-2 dlm thn 2012 ni, aku nak bgtau azam-azam aku ikut tahun ye...

2010 ----> Kerja baru dan anak


Cuma kerja baru tercapai itupun lewat thn pd 15th Dec, aku dpt kerja d
i salah sebuah Badan Berkanun ni Pelabuhan Kelang, alhamdulillah akhirnye penantian selama 6 tahun tercapai dgn position yang sesuai dgn sijil aku, alhamdulillah syukur kepada ALLAH, boleh la aku share rezeki ni dengan Mak ngan Abah sbb dengan doa dorg jugak aku berjaya dapat kerja kerajaan.

2011 ----> Anak dan rumah sendiri


Kedua2nye pn belum tcapai, hati rasa sedih juga walaupun kedua2nya jugak aku dah usaha, tapi mungkin belum cukup;
anak- aku ade juga berubat tradisional, amalkan pantang larang yang diberikan bersama kanda, masih belum berhasil dan mungkin itu bukan rezeki aku. rumah sendiri - aku ade jugak survey beberapa rum
ah di sekitar tempat tinggal kami, dan ade satu yg sangat menarik perhatian kami di Rantau Panjang, Klang oleh Bandacaya Group, setelah berpikir panjang bersama suami, kami keluarkan duit simpanan untuk deposit seribu untuk book rumah idaman kami ni sbb kami dah jatuh cinta ngan sbb konsep rumah di inspirasikan dari Resort Living, seupama tinggal di resort je, mmg cantik sgt ditambah plak mcm2 yg ditambah jadinya kami rasa xperlu nk renovate plus tambah ape sgt, tgk kt bwh ni contoh rumahnye...

Rumah Idaman kami

LOT 1105, BANDACAYA KAYANGAN VILLA RESORT LIVING, JALAN GENTING, TAMAN KELANA, RANTAU PANJANG. (30 UNIT)

RUMAH TERES SATU TINGKAT - 22' x 69'

  • 4 BILIK TIDUR ----> senang klu mak, abah kami nak dtg kan...dah ade bilik extra
  • 2 BILIK AIR ----> mmg rumah skrg dah ade yang ni
  • PLASTER SILING ----> dah xyah nak pikir renovate wat yg baru sbb aku mmg nak pn
  • LANTAI ANJUNG KERETA BERCORAK TERRACOTA & BERKAYU PERGOLA----> klasik tu yg aku suka, sesuai ngan kami yg suke klasik ni...
  • PAGAR HADAPAN BERBATU-BATA & BERKAYU ----> kayu lg kn, suke!
  • 5' RUANG ANJUNG ----> ni yang nmpk cm resort tu
  • LAMPU & KIPAS SIAP DIPASANG ----> dah xpyh nk kuar duit psg lagi, msuk umah leh cuci kaki...
  • SISTEM SOLAR (UNTUK MANDI) ----> katanya dah ditukar kepada auto-gate, lg bagus...safety first!
  • YURAN GUAMAN S&P PERCUMA ----> tp aku still kene byr lawyer fee utk bank pulak!


Lokasi Rumah Idaman kami



Pelan Rumah Idaman kami

Aku xde masalah dengan developer ni sbb sebelum amik rumah ni aku dh study dulu company die dengan Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan dan confirm xde backlist record, somemore company ni ade ISO 14001 (ENVIROMENTAL MANAGEMENT SYSTEM) dan penah direkodkan di Malaysian Book of Record dan mendapat byk anugerah. mls nk type, tgk sendiri la award die kat website die k.

Weeee...alhamdulillah, tepat jam 6.10ptg pada 16/2/2012 aku terima panggilan tel dari Bank Muamalat (En. Samsudin) bgtau aku dah dpt loan rumah tu....ni bermakna azam 2011 dah tercapai pada 2012...alhamdulillah. Cuma aku masih berdoa kepada ALLAH yang Maha Esa untuk mendapat cahaya mata, mana la tau ALLAH nak bagi aku anak time aku dh nak masuk rumah baru...mulakan kehidupan baru...insyallah, mudah-mudahan, lagipun rumah tu mungkin dlm masa 2thn lagi baru siap...insyallah...

2 comments:

Anonymous said...

akak.....!! bestnye dah dapat rumah...cantik pulak tu..

bestnye....alhamdulillah.... wa dgn husband pun tgh usaha lagi ni utk dptkan rumah... kat sg.buloh ni mane nak dpt dah rumah teres lagi dah...huhuhu

onenoxee said...

alhamdulillah wa, akak pn xsangka dpt pn, just try book je dl, amik masa dekat 5bln feedback dr bank, igtkan xlepas..tp laon bank la, belum bleh wat loan government pnya..xpe, wa dh pn msk fasa pertama, perlahan2..tp jgn lengah2,ade je rumah nmpk mampu milik,cuba je...ok

Related Posts with Thumbnails