Sunday, November 15, 2009

Suasana kat Pasar Lokin Ipoh...

Minggu lepas aku balik ke Ipoh, tujuan utama sebab nak tengok anak sedara aku yang sangat comel... Adam Izuddin. Tapi aku sangat suke panggil die 'Adam Danial', kanda lak suke panggil die 'Pudin'...disebabkan die yg sgt kiut, asal aku pengang je die mesti terlena...
Pagi ahad tu aku bangun je dari tido aku ajak kanda pegi pasar Lokin, pasar yang paling popular kat Ipoh ni, bkn saje org Ipoh...seluruh Malaysia pn tahu. Uniknya pasar ni xmacam pasar Siti Khadijah & Wakaf Che Yeh kat Kelantan, pasar Rabu kat Kedah & pasar Payang kat Terengganu yang kebanyakan menjual baju2 & makanan, itu perkara biasa sebab kat Ipoh ni pun ade satu pasar larut malam, Gerbang Malam yg menjual baju2 yang ala-ala cam Uptown & Downtown kat KL nun...
Abah adalah orang yg paling suka pegi tempat ni,slalunye tiap2 ahad die akan datang ke sini...tp die keje pulak pg ahad tu...die adalah seorang yg sgt teruja ngan barang2 yg terjual kat pasar Lokin, xheran la umah kami pn org panggil 'Rumah Antik'
Jom kite tengok ape yg uniknya pasar Lokin ni...mesti sape yang peminat2 barang yang dijual kat sini teruja nak datang & tengok sdr...
Setiap pagi ahad orang Ipoh @ orang diseluruh pelusuk Malaysia akan datang ke sini utk cari barang yg dorg nak...bkn calang2 Lokin ni~~
Ade yang xpandang barang2 cani,tp jgn igt xde yg org yg nak beli brg2 cani...
Antara barang2 letrik yang jual kat pasar Lokin ni, ade jgk org yang datang jual barang terpakai kat pasar Lokin ni
Cari blender ke makcik,aku penah beli iron baju kat pasar lokin ni 4thn lepas,RM10 aje..elok lagi sampai skrg aku still pakai lg...xsume barang kat sini xelok...siap boleh test lg tau,bkn kat kedai letrik ngan shopping complex je leh test2 ni...
Haaa...ni barang yg aku sgt suke,bkn senang nak dapat ni,antara barang tembaga yang aku dah dapat setakat ni katil masa aku kawin aritu, abah beli kat kedai besi buruk aje...bile direpair,dicuci & gilap kan...cantik sgt,sebelum ni org pandang pn xlalu...sbb minat pnya pasal.
Mmg ssh nak cari barang2 lame cani, org yg ade minat je yg boleh cari barang2 ni...
Duit lame pn ade jual jgk, nilainya sah2 la berbeza...aku penah jgk sekali pegi Amcorp Mall, PJ. Ade satu kedai yg jual duit2 lame & baru. Nice la sbb kite leh jual duit kat situ klu duit tu pelik dr segi no. die, gambar die, warna die...mcm2 lg la.Of course leh demand harga kat situ...
Dalam syok2 tengah tgk barang, aku saje larikan diri dr pandangan kanda, hehe...terhegeh2 die mencari...jahat x aku...teruja die tgk brg sampai bini kat belakang leh xnmpak erk!?
Hehe...dh jmpe aku nak amik pic aku lak...masa ni dh nak balik dh,panas waktu ni...kulit aku gelap dibuatnye...tp puas hati sbb dapat berjalan kat pasar Lokin, bkn pertama kali tp saje nk tunjuk kat suami...




1 comment:

Cik Cookie said...

3tahun kat perak aku xnah g.hohoho

Related Posts with Thumbnails